Noord Nederlands Orkest

Haydn, Brahms en Hoekstra

Een concert met Victor Julien-Laferrière mag 'Wereldklasse' heten. Sinds zijn doorbraak in 2017 baart de jonge Franse cellist wereldwijd opzien. Bij het Noord Nederlands Orkest speelt hij Haydns aanstekelijke Celloconcert in D. Ook brengt het Noord Nederlands Orkest gloednieuw werk van de Friese componist Sipke Hoekstra in wereldpremière: een fascinerend klanklandschap vol oude en nieuwe elementen. Afsluiter is Brahms' overweldigende Eerste Symfonie, toen Beethovens Tiende genoemd.

Musici

Dirigent  Dirk Brossé

Cello  Victor Julien-Laferrière

Inleiding
Bij een aantal concerten organiseren wij inleidingen. Hierin geeft een musiciloog, soms vergezeld door een NNO musicus, uitleg over de stukken die gespeeld worden tijdens het concert.

Website: nno.nu

do 27 februari 2025