Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je onze veelgestelde vragen. Zit je antwoord er niet bij? Neem dan contact op met onze kassa via het contactformulier hieronder of bel naar 058 233 0 233.
Op welke manieren kan ik tickets kopen?

Tickets voor alle voorstellingen in De Harmonie kunnen online, telefonisch of aan de kassa gekocht worden. De openingstijden van de kassa vind je hier.

Koop geen tickets via niet-erkende verkooppunten. Je betaalt vaak hoge prijzen en krijgt geen geld terug bij afgelasting van de voorstelling. Kijk voor een lijst van officiële verkopers en tips hoe jij kan helpen de doorverkoop te bestrijden op weetwaarjekoopt.nl.

Moet ik mijn e-tickets printen?

Printen kan, maar hoeft niet. Scannen vanaf je telefoon is natuurlijk veel duurzamer.

Kan ik mijn tickets nog annuleren of ruilen?

Je kunt uiterlijk twee dagen voor de voorstelling je toegangskaarten inwisselen voor een tegoedbon. Deze is een jaar geldig. Retourneringskosten zijn € 3,50 per kaart. Inwisselen voor een tegoedbon kan via je persoonlijke Mijn Harmonie omgeving of via de kassa van De Harmonie.

Verkopen jullie ook cadeaukaarten?

Ben je op zoek naar een onvergetelijk cadeau voor iemand die alles al heeft? Met De Harmonie Cadeaukaart geef je een verrassend avondje uit! Natuurlijk kun je de kaart online bestellen, maar de kaart is ook verkrijgbaar bij de kassa van De Harmonie. Wij zorgen dan voor een feestelijke verpakking.

De Harmonie Cadeaukaart is al vanaf €10,- verkrijgbaar, je bepaalt zelf de waarde. De ontvanger heeft maar liefst drie jaar de tijd om een mooie voorstelling uit te zoeken. Wat een goed vooruitzicht! 
 

Kan ik mijn tickets afrekenen met een cadeaubon/cadeaukaart?

De Harmonie accepteert meerdere cadeaukaarten:
  • Podium Cadeaukaart
  • Kunst & Cultuur Cadeaukaart Theater- en Concertbon
  • De Harmonie cadeaukaart
  • De Harmonie Tegoedbon
  • Vriendencheques
In stap 2 van het bestelproces (betaling- en afleverwijze) kun je aangeven welke cadeaukaart je wilt gebruiken.

Ik ben mijn tickets kwijt, wat moet ik doen?

Als je voor e-tickets hebt gekozen, kun je deze op elk gewenst moment downloaden via Mijn Harmonie. Een kopie van je papieren tickets kun je aan de kassa van ons theater opvragen, dat kan ook voor aanvang van de voorstelling.

De voorstelling is uitverkocht, is er een wachtlijst?

Voor Vrienden van De Harmonie bestaat exclusief de mogelijkheid om zich aan te melden voor de wachtlijst. Aanmelden voor de wachtlijst kan via de kassa van ons theater, per mail of telefonisch.
 

Hoe koop ik tickets voor een groep?

Voor een groep van meer dan 15 personen is het mogelijk om een groepsreservering te plaatsen. De Harmonie biedt verschillende arrangementen aan. Neem hiervoor contact op met Kirsten Westerhuis.

Geldt er een leeftijdsgrens voor voorstellingen?

In principe zijn onze voorstellingen geschikt voor (jong)volwassen bezoekers (16+), tenzij anders aangegeven. Als een voorstelling geschikt is voor jeugdige bezoekers staat dit expliciet bij de voorstellingsinformatie vermeld met een 'vanaf'-leeftijd. 

Krijg ik CJP-korting of hebben jullie aangepaste tarieven voor jongeren?

Ben je tussen de 12 en 29 jaar, dan kan je vanaf 7 dagen voorafgaand aan de voorstelling een Harmonie Young kaartje kopen voor €10,-. Dit geldt voor de meeste voorstellingen. Hier vind je meer info.

De Harmonie accepteert betalingen via de CJP-Cultuurkaart. Cultuur coördinatoren en docenten die geïnteresseerd zijn in een voorstellingsbezoek kunnen via onze afdeling Educatie contact opnemen. Gezamenlijk wordt er dan gekeken naar een passend aanbod.

In de zaal

Ik ben te laat, wat moet ik doen?

De artiest(en) en wij willen de voorstelling graag op tijd laten beginnen, na aanvang kunnen wij toegang of je eigen zitplaats niet garanderen. Ben je te laat? Meld je dan bij een medewerker van De Harmonie. Als het mogelijk is na aanvang de zaal te betreden, dan wordt een geschikt moment afgewacht zodat het de cast en het publiek zo min mogelijk stoort. Wanneer de voorstelling geen pauze heeft, kan dat betekenen dat je de zaal niet in kunt. Je krijgt geen geld terug.

Hoe vind ik mijn plek in de zaal?

In ons theater worden de zalen en zitplaatsen duidelijk aangegeven met bewegwijzering. Je kunt ook terecht bij een van onze medewerkers op de vloer. Je kunt thuis alvast kijken op onze zaalplattegronden. Let, naast je rij- en stoelnummer,  ook op de aanduiding 'links' en 'rechts' op je ticket.  
 
Als er ‘vrije zit’ op je ticket staat, heb je geen vaste plaats en mag je bij binnenkomst zelf een plaats zoeken in de zaal. 

Ik ben slecht ter been. Waar kan ik het beste plaatsen reserveren?

Wij raden aan om contact op de nemen met onze kassa via 058 233 0 233, onze medewerkers adviseren je graag over welke plaatsen het meest geschikt voor je zijn. In De Harmonie is een lift aanwezig. 

Kan ik een plattegrond van de zalen bekijken?

Bekijk hier de zaalplattegrond van de Grote Zaal en de Middenzaal. Onze Bovenzaal heeft 'vrije zit': In deze zaal mag je zelf een plek uitzoeken.

Stoelenplan Grote Zaal  Stoelenplan Middenzaal

Ik ga met een kind naar De Harmonie. Mag ik dat op schoot nemen?

Natuurlijk mag je tijdens een voorstelling een kind op schoot nemen. Houd er wel rekening mee dat ook kinderen een geldig ticket nodig hebben, naast de begeleider in de zaal.

Zijn er stoelverhogers beschikbaar?

Bij jeugdvoorstellingen in de Grote Zaal zijn voor kinderen stoelverhogers verkrijgbaar. Deze liggen klaar bij de ingang van de zaal.

Mag je eigen drinken en snacks meenemen?

Eigen eten en drinken meenemen is niet toegestaan. 

Bereikbaarheid en toegankelijkheid

Wat zijn de openingstijden van de kassa?

Onze kassamedewerkers helpen je graag met het kopen van de tickets aan de kassa in het theater. Kijk hier voor de openingstijden van de kassa.

Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?

Alle zalen beschikken over een aantal rolstoelplaatsen met ruimte voor een begeleider. Deze plaatsen kunnen telefonisch via 058 233 0 233 of aan de kassa van ons theater worden gereserveerd. Kijk voor meer informatie op de pagina Toegankelijkheid.

Voor het reserveren van een rolstoelplaats (evt met begeleider) kun je contact opnemen met de kassa. Rolstoelplaatsen voor voorstellingen waarbij vrije zit gehanteerd wordt, is het mogelijk om online rolstoelplaatsen te reserveren. Het is helaas niet mogelijk direct via onze website rolstoelplaatsen te reserveren voor voorstellingen met stoelkeuze.

Is het mogelijk om met een gehandicaptenparkeerkaart te parkeren?

Rechts naast de entree van De Harmonie zijn twee gehandicaptenparkeerplaatsen (Ruiterskwartier 4) voor houders van een gehandicaptenparkeerkaart.

Mag mijn hulphond mee naar binnen?

Iedereen mag een officieel getrainde hulphond mee naar binnen nemen om hen te begeleiden. Neem contact op met de kassa voor een geschikte plaats in de zaal.

Wat zijn de voorzieningen voor slechthorenden in het theater?

Alle zalen zijn voorzien van een draadloos hulpsysteem voor slechthorenden met of zonder gehoorapparaat. Je kunt hier gratis gebruik van maken.

Let op! Neem vooraf contact op met de kassa (of telefonisch via 058 233 0 233) als je hier gebruik van wilt maken, in verband met de beperkte beschikbaarheid. De benodigdheden haal je voor aanvang van de voorstelling op bij de Kiosk in de Grote Foyer. 

Zijn er ook voorstellingen voor mensen met een visuele beperking?

In samenwerking met Stichting Komt het Zien! bieden wij voorstellingen aan die speciaal geschikt zijn voor mensen met een visuele beperking. Vooraf is er een inleiding om kennis te maken met het decor en de kostuums. Tijdens de voorstelling verzorgt een blindentolk van Komt het Zien! een live audiobeschrijving, door visueel beperkten speciaal te horen via een draadloze koptelefoon. Blindengeleidehonden zijn uiteraard welkom. In het bestelproces is het mogelijk kaarten 'Met Blindentolk' te reserveren.

Eten en drinken

Kan ik voor of na de voorstelling wat eten en/of drinken in het theater?

Wij serveren voorafgaand aan de voorstelling een heerlijk maandmenu in ons gezellige theatercafé Kwint. Heb je in de pauze of na de voorstelling zin in een hapje en drankje, maar sta je liever niet in de rij voor de bar? Reserveer dan van tevoren een Theaterplus arrangement. Lees hier meer over onze arrangementen.

Ik heb een allergie. Kunnen jullie daar rekening mee houden?

Heb je een allergie, dieet of eet je veganistisch? Dan houden we daar graag rekening mee. Geef jouw wens wel even door bij de reservering. Neem hiervoor contact op met onze kassa  (of telefonisch via 058 233 0 233). 

Wat zijn de mogelijkheden voor eten en drinken bij groepsarrangementen?

Vanaf 15 personen is het mogelijk om een groepsarrangement te reserveren. Neem hiervoor contact op met Kirsten Westerhuis voor de mogelijkheden. We denken graag met je mee!

Kan ik met pin betalen?

Bij de barren kun je in De Harmonie alleen met pin betalen. Dit is veiliger voor ons en sneller voor jou. Dit betekent dat je in de pauze en na afloop alleen met pin kan betalen.

Mijn Harmonie

Hoe maak ik een Mijn Harmonie account aan?

Klik op de website rechtsboven op het poppetje icoon en maak een account aan door op 'registreren'  te klikken. Kijk voor meer informatie op onderstaande knop met uitleg.
 

Waarvoor gebruik ik Mijn Harmonie?

In jouw Mijn Harmonie account vind je een overzicht van alle voorstellingen waarvoor je tickets hebt gekocht (in de toekomst of uit het verleden). Verder kun je hier:
  • Je tickets downloaden.
  • Je tickets annuleren.  
  • Het overzicht vinden van het saldo van openstaande Harmonie cadeaukaarten, tegoedbonnen en Vriendencheques.  
  • Als Vriend van De Harmonie tickets met voorrang bestellen. 
  • Je persoonsgegevens inzien en eventueel wijzigen. 

Waar kan ik inloggen op Mijn Harmonie?

Klik op het icoon met het poppetje in het hoofdmenu, en vervolgens op inloggen. Of klik hier. Log in met je e-mailadres en wachtwoord.

Ik ben mijn inloggegevens vergeten, wat nu?

Klik op het icoon met het poppetje in het hoofdmenu, en vervolgens op inloggen. Of klik hier. Klik vervolgens op ‘wachtwoord vergeten.’ Kom je er nog niet uit? Neem dan contact op met onze kassa via 058 233 0 233.

Mijn contactgegevens zijn gewijzigd. Hoe kan ik dit aan jullie doorgeven?

Dat kan via de website in jouw eigen Mijn Harmonie account. Je kunt hier inloggen. Heb je geen account? Laat het ons dan weten via de mail.

Ik wil uit het systeem gehaald worden. Hoe regel ik dit?

In verband met de AVG-wetgeving heeft ieder individu het recht om vergeten te worden. Dat geldt uiteraard ook bij De Harmonie. Stuur een e-mail naar onze kassa met het verzoek uit onze systemen te worden gehaald.

Overige vragen

Ik ben iets verloren of heb wat gevonden.

Ben je iets verloren? Geef het aan bij een van onze medewerkers of stuur een mail naar onze de kassa en omschrijf duidelijk wat je kwijt bent en wanneer dat was. Gevonden voorwerpen worden door ons één jaar bewaard. Wij zijn niet aansprakelijk voor verlies van persoonlijke eigendommen.
 
Heb je iets gevonden, dan kun je het afgeven bij een van onze medewerkers. Bedankt daarvoor!

Kan ik een ruimte bij jullie huren?

Ja, alle ruimten in De Harmonie zijn in principe te huur. Wij kunnen desgewenst ook techniek en catering op maat leveren. Neem hiervoor contact op met onze eventmanager Kirsten van der Meer.
 

Wat doet De Harmonie aan duurzaamheid?

Duurzaamheid, dat neemt Stadsschouwburg De Harmonie bijzonder serieus. Een goede balans tussen duurzaam ondernemen en comfort; daar gaat het om. Bewust omgaan met water, verwarming of airconditioning bijvoorbeeld. Of het serveren van biologische koffie, wijn en bionade, Fairtrade chocolade en thee. Maar ook de zonnepanelen op het dak. Door alle inspanningen verkreeg De Harmonie in een keer de Green Key Gold status. Uniek in het noorden en bijzonder in heel Nederland. 

Lees hier meer

Krijg ik korting met mijn Biebpas?

Met de biebpas van dbieb heb je €2,50 korting op geselecteerde voorstellingen. Vraag de code op bij dbieb en gebruik deze bij een reservering via harmonie.nl. Klik hier voor een selectie van de voorstellingen waarmee je de korting kunt gebruiken.

Onze nieuwsbrief ontvangen?

Inschrijven nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte van nieuwe voorstellingen, aanbiedingen en nog veel meer!
Welke nieuwsbrief wil je ontvangen?

Wekelijks een update met nieuws over voorstellingen en De Harmonie

Een wekelijkse update voor iedereen tussen 12 en 29 jaar

Aanmelden

Zoeken