Anouk van Dijk

Common Ground

Common Ground van de bekroonde choreograaf Anouk van Dijk is een choreografisch schaakspel. Twee dansers nemen het tegen elkaar op in een uniek poëtisch duel over (on)gelijkheid en macht, territoriumafbakening en verschuivende krachten. Na een internationale tour nu te zien in De Harmonie. “Een verfrissend direct duet. Een imposante kaalslag zonder opsmuk, rekwisieten en technologie, waarbij de kracht en schoonheid van de dansers in volle glorie te zien is.” prees Dance Australia.

Wegens groot succes komt Common Ground terug naar Nederland. Speciaal voor het Skånes Dansteater uit Malmö maakt choreograaf Anouk van Dijk een nieuwe versie, die je op deze avond in De Harmonie zult zien.

Twee sterke dansers bewegen zich alsof het een choreografisch schaakspel betreft. Een reis binnen de veelzijdige relaties die we opbouwen, met zowel de wereld om ons heen als die met elkaar. Op zoek naar een gemeenschappelijke basis. Common Ground is een poëtische studie over gelijkenis, gelijkheid, territoriumafbakening en verschuivende krachten. De spanning tussen elkaar steunen en de restricties van wederzijdse afhankelijkheid wordt tot het uiterste getest. Dit adembenemende duet kan worden gezien als een utopisch ideaal van saamhorigheid. Een relatie beklonken in wederkerigheid, met alle consequenties van dien
Lees minder

Datum & tijd
vr 31 januari 2025
20:30 uur
Locatie/zaal
Middenzaal

vr 31 januari 2025 vr 31 jan 20:30 uur
Standaard € 26,50
20:30 uur Standaard € 26,50
Bestel ticketsTickets
Tickets bestellen

Extra

Theaterplus

Er wordt een tafel gereserveerd in het Theatercafé. Vooraf koffie of thee met iets lekkers en na afloop een drankje met hapjes.

Theatergerecht
Een verrassingsgerecht met ingrediënten die zoveel mogelijk duurzaam en lokaal zijn. Bij dit gerecht kun je kiezen uit vegetarisch, vlees- of visgerecht.
Theatermenu
Een drie-gangen keuzemenu met eerlijke en toegankelijke gerechten.
Onze nieuwsbrief ontvangen?