Club Guy & Roni | 2k_far | HIIIT

FAITH

Wat is er nog om ons heen wat we niet zien, maar alleen kunnen voelen? FAITH is na Islands of Empathy en Fortune de nieuwste dansvoorstelling in The Human Odyssey-serie van Club Guy & Roni. Dit keer werkt de club samen met choreograaf Khalid Benghrib, waarbij ze zich laten inspireren door hun Marokkaanse roots en Gnawa-muziek. Bereid je voor op een explosie aan live muziek en dans!

FAITH laat je voelen dat geloof meer is dan alleen een persoonlijke overtuiging. Het is een bron van vertrouwen, inspiratie en verbondenheid. Negen dansers en vijf muzikanten uit Nederland en Marokko zoeken in deze aangrijpende interculturele voorstelling naar een gemeenschappelijke basis die essentieel is voor een gezamenlijk geloof in de toekomst. Dit doen ze aan de hand van gnawa muziek, wat vaak geassocieerd met trance en lila rituelen.

Een van de inspiratiebronnen voor FAITH zijn de Marokkaanse roots van Guy Weizman’s familie. Die liggen in Casablanca, in dezelfde wijk waar ook Khalid Benghrib is opgegroeid. Als generatiegenoten hadden zij elkaar kunnen ontmoeten, maar het leven liep anders. Nu komen ze samen in FAITH. Een meeslepend mozaïek van verschillende fysieke, culturele en spirituele benaderingen van geloof. Het laatste mozaïekstuk ligt bij jou. Kom. Zie. Hoor. Voel.

The Human Odyssey
FAITH is de nieuwste voorstelling in The Human Odyssey serie, waarin Club Guy & Roni verschillende culturen en wereldbeelden bij elkaar brengt, laat clashen en de diepe menselijke connectie via een explosie aan live muziek en spectaculaire choreografieën laat zien."

Choreografie Roni Haver, Khalid Benghrib, Guy Weizman

Inleiding
Voorafgaand aan de voorstelling vindt er een Physical Introduction plaats: Een actieve inleiding waarbij het publiek kennis maakt met verschillende elementen uit de voorstelling. Iedereen kan meedoen, ongeacht hoe fit of oud je bent.

do 7 november 2024
Middenzaal
19:30 | Inleiding gratis, wel reserveren
Inclusief garderobe en pauzedrankje

do 7 november 2024 do 7 nov 20:30 uur

Met Arriva naar De Harmonie
Met het Arriva OV-ticket kun je op de dag van je theaterbezoek voor slechts € 9,95 reizen met Arriva.