Ivgi&Greben

Small People (reprise)

Met het beeldende werk van het Leeuwarder dansgezelschap Ivgi&Greben en de tragikomische stijl van de Israëlische Eyal Dadon is deze dansvoorstelling, door acht internationale dansers, een bijzondere wisselwerking. Small People ging eerder in première in De Harmonie. "Small People gaat niet over kleine mensen, …. maar misschien wel over individuen, die als autonome wezens moeilijk uit de verf komen.” - LC *****

Zwaar wordt het overigens niet op het podium. Het gezelschap heeft voor Small People niet voor niets de Israëlische choreograaf Eyal Dadon uitgenodigd. De bewegingsstijl van Dadon laat zich omschrijven als tragikomisch. Het levert een bijzondere, artistieke kruisbestuiving op en een spannende choreografie voor de dansers van het gezelschap.

We komen op zeker moment ter wereld en dan… begint het leven. Het komt in volle vaart op ons af: De boze buitenwereld, de machtige mede-mens, de dingen die we moeten doen en de tijd die voorbijvliegt. Zucht…!

Inleiding
Judith Schoneveld, dramaturge en mede-oprichter van Ivgi&Greben dansgezelschap, vertelt u over de praktijk van dit internationale gezelschap in Friesland en over het maken van dansvoorstellingen. Ook komen de choreografen en de dansers van Ivgi&Greben zelf aan bod. Vervolgens gaan we in op de voorstelling Small People - aanleiding, inspiratie, uitdagingen en de inleiding wordt afgesloten met kijktips. Vragen zijn zeer welkom!

do 1 mei 2025
Middenzaal
19:30 | Inleiding gratis, wel reserveren
Inclusief garderobe en pauzedrankje

do 1 mei 2025 do 1 mei 20:30 uur

Theatergerecht
Een verrassingsgerecht met ingrediënten die zoveel mogelijk duurzaam en lokaal zijn. Bij dit gerecht kun je kiezen uit vegetarisch, vlees- of visgerecht.
Theatermenu
Een drie-gangen keuzemenu met eerlijke en toegankelijke gerechten.