Peter van Rooijen

Liefde, dood en taart

Het derde theaterconcert van Peter van Rooijen, vaste kracht van Circus Treurdier, is een prelude op de midlifecrisis, want Peters veertigste verjaardag nadert. Maar hij geeft zich niet zomaar gewonnen! Het wordt een gevecht tegen de sleur, vastgeroeste principes en voornemens die voornemens dreigen te blijven. Met een hele bak vol liedjes en zijn vierkoppige band gaat Peter het onvermijdelijke te lijf, waarbij alle muziekstijlen uit de kast worden gerukt.

Peter van Rooijen werd genomineerd voor de Annie M. G. Schmidtprijs 2021 en 2022 en voor de Poelifinario voor Liefde, dood & zwaartekracht in 2019. Hij is vast lid van makerscollectief Circus Treurdier en wordt beschouwd als één van de beste liedjesschrijvers van zijn generatie. Samen met zijn 4-koppige band brengt Peter weer een gevarieerd liedjesprogramma vol knettergekke, ontroerende en verrassende nummers, waarin hij melancholie moeiteloos afwisselt met scherpe humor.

Na Zwaartekracht en Bob Ross (beiden lovend ontvangen) is Liefde, dood & taart het laatste theaterconcert in de Liefde-dood-trilogie.

za 30 november 2024
20:30 - 22:00 uur
Pauze
Geen pauze