De avond valt. Buiten op straat is het onrustig. We zitten in een winkel; achter de winkelruit speelt een doorlopende choreografie door professionele dansers en jonge bewegers. Zijn die jongeren daar aan het hangen? Is het een feestje of wordt dit asociaal rellen? Binnen voeren de acteurs gesprekken over wat er daarbuiten gebeurt, om grip te krijgen op de chaos. Een mix van theater en dans over framing en polarisatie.
Met een ensemble van professionele dansers en jonge bewegers maakt Donna Chittick een continue choreografie achter (en tegen) de winkelruit. Binnen laat Floris van Delft zijn acteurs op het scherpst van de snede gesprekken voeren over wat daarbuiten gebeurt. Wat denkt de winkeleigenaar? En de moeder, de burgemeester, de wijkagent, een pizzabezorger, een journalist of een voetbalhooligan? Allemaal proberen ze grip te krijgen op de chaos aan de andere kant van de winkelruit.
De voorstelling is het vervolg op Angry Young Men (theater met hiphop over leven aan de onderkant, in samenwerking met Winne). Ook in dit nieuwe project werken we intensief samen met jongeren die hun plek in het leven nog niet of nog maar net hebben gevonden. Ze dansen en bewegen mee in de voorstelling, gaan in gesprek met het publiek in de foyer en maken een driedelige miniserie over hun perspectief op tweedeling in de samenleving en framing in de media. So Far So Good is een coproductie van WAT WE DOEN met Theater Rotterdam. Zij vinden elkaar in de wens om het met theater en dans te hebben over brandende vragen in de samenleving.
Let op: in de voorstelling wordt gebruik gemaakt van een stroboscoop.
Credits:
In coproductie met: Theater Rotterdam
Tekst en regie: Floris van Delft Choreografie: Donna Chittick Artistiek advies: Alida Dors Regieassistentie: Boyd Grund Spel: Ghislaine van IJperen, Piet Kooij en Dennis Rudge Dans: Leonarda Lovreković, Teresa Moquenco Costa en Waikuma Pentury Muziek: Simone Giacomini Decorontwerp: Robin Vogel Lichtontwerp: Mike den Ottolander Kostuumontwerp: Sara Hakkenberg
Website: watwedoen.nl
“De adrenaline is voelbaar in deze theatrale reconstructie van coronarellen in Rotterdam.” ★ ★ ★ ★ De Volkskrant