Woordvloed Festival

MEAU, Jet van der Steen en Nienke Leone

Het gloednieuwe Woordvloed Festival is hét tweedaagse festival. Op deze vrijdag presenteren we je drie concerten. Maak je klaar voor Jet van Steen en headliner MEAU. MEAU ken je van haar verschillende hits waaronder Stukje Van Mij. Ze staat bekend om haar Nederlandstalige indie pop, wame sound en dromerige koortjes. Jet stond al mainstage op verschillende festivals en je kent haar natuurlijk van het nummer Dans Op Het Mes.

Dwaal rond op de Insta- taal expo, verruil jouw vakantieboek met een ander in de minibibliotheek en laat je inspireren door de magie van taal en muziek.

MEAU
MEAU heeft zich met haar debuutalbum '22', bekroond met een Edison, een bijzondere plek in het muzieklandschap veroverd. Het album bevat persoonlijke nummers over liefde en zelfontdekking. Haar single ‘Stukje Van Mij’, over online shaming, werd een Top40 hit en leidde tot maatschappelijke discussies, zelfs in de Tweede Kamer. Naast deelname aan Beste Zangers volgde een uitverkochte clubtour en veertien optredens tijdens Vrienden Van Amstel. Na een drukke festivalzomer gaat ze dit najaar weer op tournee. MEAU, die al vanaf haar jeugd muziek maakt en optrad met Kinderen voor Kinderen, studeerde aan de Herman Brood-academie en schrijft gevoelig, dansbaar en catchy Nederlandstalige nummers.

Jet van der Steen
Jet van der Steen heeft door haar social media aanwezigheid en haar pakkende muziek al erg snel volgers weten te verzamelen. Met haar eerste single ‘Uitzichtloos’ die in 2021 uitkwam, heeft ze al meer dan een half miljoen streams gehaald. Met het succes hiervan is ze op tour gegaan en heeft ze door heel Nederland haar dansbare popmuziek. In 2022 en 2023 kwamen nog meer nummers uit, en daarmee ook de hit ‘Dans Op Het Mes’ waarmee ze stond in de 3FM verlanglijst, op de cover van Made in NL en Je Moerstaal. 2024 is begonnen met meer optredens door het land, maar daarmee houdt het niet op, later dit jaar komt namelijk ook nog een nieuwe EP uit.

Nienke Leone
Tussen de boten en terrasjes in de Rotterdamse haven ontstaat Nienke Leone: een 25-jarige songwriter en zangeres. Nienke zingt waarover ze niet durft te praten en laat met haar ontwapenende stem een diepe indruk achter. Op haar woonschip schrijft ze haar liedjes, waarin slimme, Nederlandstalige teksten, catchy pop melodieën en vrolijke gitaarlijntjes de toon zetten. Een vertellende manier van zingen wisselt ze af met energieke refreinen. Nienke heeft een intuïtieve manier van schrijven, geïnspireerd door artiesten als Typhoon en Julia Michaels. De toegankelijke popliedjes verraden haar ervaring als commercieel songwriter; ze schreef al voor artiesten als Miss Montreal, en in 2023 maakte ze haar eigen debuut als artiest. Inmiddels is haar eerste EP uit, wat ze vierde met een uitverkochte release show. Daarnaast speelde ze haar singles live bij 3FM en Radio 1 en is ze regelmatig op de radio te horen. Ook stond ze in playlists als ‘Beste van NL’ en ‘Je Moerstaal’, en is ze geselecteerd voor Popronde 2024.

vr 6 september 2024
Dit festival is geschikt voor alle leeftijden, maar onder de 16 onder begeleiding van een volwassene.
Koop hier je combiticket voor beide dagen met korting:
combiticket
Inclusief garderobe

vr 6 september 2024 vr 6 sep 18:00 uur
Standaard € 35,00, Studenten € 25,00, t/m 18 jaar € 20,00
18:00 uur Standaard € 35,00, Studenten € 25,00, t/m 18 jaar € 20,00

Line-up

MEAU
Headliner
Jet van der Steen
Nienke Leone

Met Arriva naar De Harmonie
Met het Arriva OV-ticket kun je op de dag van je theaterbezoek voor slechts € 9,95 reizen met Arriva.

Luisteren