Toegankelijkheid

Thuis in De Harmonie

Wij willen dat iedereen zich thuis voelt in De Harmonie. We werken hiervoor samen met verschillende organisaties die zich inzetten voor een inclusieve theaterbeleving. Het theater is voor iedereen goed bereikbaar, van de bereikbaarheid van het gebouw tot een plekje in de zaal. Hulphonden zijn natuurlijk welkom in ons theater. We denken graag met je mee voor een geschikte plek in de zaal. Hieronder hebben we alles voor je op een rij gezet.
Heb je naar aanleiding hiervan nog vragen? Bel dan met onze afdeling Ticketing & Service (058 233 0 233), onze medewerkers helpen je graag verder.

Slecht ter been

Maak je gebruik van een rolstoel of ben je slecht ter been? Maak dan gebruik van één van onze liften. Een rolstoelplaats (plus begeleider) in de zaal is alleen te reserveren via onze afdeling Ticketing & Service via telefoonnummer 058 233 0 233

Ook beschikken we over één leenrolstoel bij de entree, die tijdens jouw bezoek aan De Harmonie gebruikt kan worden. Je reserveert deze rolstoel telefonisch via 058 233 0 233. Er zijn twee rolstoeltoiletten in het gebouw aanwezig. Bij onze informatiekiosk op de begane grond vind je een makkelijk toegankelijke garderobe.

Gehandicaptenparkeerplaats
Rechts naast de entree van De Harmonie zijn twee gehandicaptenparkeerplaatsen (Ruiterskwartier 4) voor houders van een gehandicaptenparkeerkaart.

Vier het Leven

De Harmonie werkt samen met Vier het Leven. Deze stichting organiseert culturele activiteiten voor ouderen waarbij alles is geregeld om zorgeloos te genieten. Vrijwilligers halen de ouderen (65+) thuis op en samen gaan zij gezellig naar een theatervoorstelling. Zodat een avondje uit in ons theater voor iedereen bereikbaar is!

Vier het Leven is op werkdagen tussen 9:00 uur en 18:00 uur te bereiken op het landelijke telefoonnummer: 035 524 51 56.

Gehoorondersteuning

Alle zalen zijn voorzien van een draadloos hulpsysteem voor mensen met een auditieve beperking met of zonder gehoorapparaat. Je kunt hier gratis gebruik van maken.

Let op! Neem vooraf contact op met de kassa (058 233 0 233 of via info@harmonie.nl) als je hier gebruik van wilt maken, in verband met de beperkte beschikbaarheid. De benodigdheden haal je voor aanvang van de voorstelling op bij de Kiosk in de Grote Foyer.

Komt het Zien!

In samenwerking met Stichting Komt het Zien! bieden wij voorstellingen aan die speciaal geschikt zijn voor mensen met een visuele beperking. Vooraf is er een inleiding om kennis te maken met het decor en de kostuums. Tijdens de voorstelling verzorgt een blindentolk van Komt het Zien! een live audiobeschrijving, door visueel beperkten speciaal te horen via een draadloze koptelefoon. Blindengeleidehonden zijn uiteraard welkom.
In het bestelproces is het mogelijk kaarten Met Blindentolk te reserveren.

Lees hier meer

Language No Problem

Spreek je niet of slecht Nederlands? Do you not speak or understand Dutch well?
De Harmonie has been the stage for numerous outstanding performances, spanning from theatre to music, dance to installation. Hosting artists and collectives from both the Netherlands and around the globe, the theater takes pride in its diverse range of productions.

De Harmonie has designated a selection of LNP (Language No Problem) performances within its regular seasonal program. These are intended for expats, international students, and anyone who wishes to enjoy performances in English or with minimal dialogue. These LNP events encompass dance performances and concerts, as well as plays or operas without spoken dialogue and/or with English subtitles.

Veelgestelde vragen

Hier vind je de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze kassa via mail of 058 233 0 233
Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?

Alle zalen beschikken over een aantal rolstoelplaatsen met ruimte voor een begeleider. Deze plaatsen kunnen telefonisch via 058 233 0 233 of aan de kassa van ons theater worden gereserveerd. Kijk voor meer informatie op de pagina Toegankelijkheid.

Voor het reserveren van een rolstoelplaats (evt met begeleider) kun je contact opnemen met de kassa. Rolstoelplaatsen voor voorstellingen waarbij vrije zit gehanteerd wordt, is het mogelijk om online rolstoelplaatsen te reserveren. Het is helaas niet mogelijk direct via onze website rolstoelplaatsen te reserveren voor voorstellingen met stoelkeuze.

Is het mogelijk om met een gehandicaptenparkeerkaart te parkeren?

Mag mijn hulphond mee naar binnen?

Iedereen mag een officieel getrainde hulphond mee naar binnen nemen om hen te begeleiden. Neem contact op met de kassa voor een geschikte plaats in de zaal.

Inschrijven nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte van nieuwe voorstellingen, aanbiedingen en nog veel meer!
Welke nieuwsbrief wil je ontvangen?

Wekelijks een update met nieuws over voorstellingen en De Harmonie

Een wekelijkse update voor iedereen tussen 12 en 29 jaar